Sunday, July 5, 2009

Hari yang bersejarah


lepas setahun keje aku sambung belajar kat UTM jln semarak. sambung buat degree IT. aku ngan best friend aku Siti hajar. setelah berhempas pulas memeras otak sbb buat part time kan akhir nya aku berjaya graduate alhamdullillah.... so aku kongsi kejayaan ni dengan my lovely family aku. aku sambung bljr dr aku bujang smp aku dpt anak 2 so bygkan laa berapa lama kan hehehe..... janji aku dapat habis kan.sbb aku buat loan MARA kene laa byr balik tapi kalu dpt habiskan degre ni dapat laa pengurangan alhamdullillah....


masa hari konvo tu aku g ngan akak aku sbb dai yg available leh laa tlg jenguk2 kan anak aku masa aku masuk dewan nnt.budak2 tu biasa laa suka sakan. Anak aku yg sulung siap beli mainan ultraman yg besar tu suka sesangat.... janji daiorg happy.

masa aku diploma dulu aku tak sempat nak konvo kat UTM Skudai ni sbb dulu aku francais kat N9. Pastu daiorg panggil konvo esok nak konvo baru hari ni nak bgtau. mana boleh pergi kelam kabut macm tu.

masa hari konvo tu rasa bangga pun ada sbb iyer laa rasa berbaloi dgn usaha berhempas pulas belajar sambil keja, kat dlm dewan tu sekali ngan budak full time. dok borak2 laa dai tgh sambg master, jeles lak aku muda2 lagi dah smbg master. dalam hati teringin lak nak sambung hari tu gak hehehe keje giler. tapi memandangkan masalah kewangan dan sebagainya terpaksa laa aku tunda dulu. nak tunggu sponsor laa plak .
seronok mmg seronok sbb masa sentiasa full dgn aktiviti. cuma yg tak seronok masa sosial terpaksa dketepikan dulu. kalu kat opis ada buat hari keluarga ke ada kenduri kendara ke mmg tak dpat joint.sbb kene konsentrate kat study. masa study aku tak de laa ambik break sem wlupun masa tuh tgh sarat pregnant. Alhamdullillah sepanjang aku pregnant dari anak sulung smp no 2 tu due date aku kene time cuti semester. so dlm pantang aku ambik laa subjek yg kurang attend kelas cth PSM 1.Walau pun byk subjek aku dpt transfer aku tak dpat grad saing siti. sbb ada satu sem tu aku tak larat nak bwk smp 4 subjek. so terpaksa laa siti grad dulu.walau apa pun aku bershukor sbb semua impan aku dah tercapai. dan sekarang cabaran nak dapat keje yg bersesuaiaan ngan kelulusan aku plak.
Aku konvo bulan 8 2008 dlm bulan 6 tu aku ade interview SA kat sini. tapi maybe belom rezeki aku. aku tak dpat job tu... aku rasa maybe sbb aku blom btul2 bersedia dan keadaan ketika itu pun mcm kelam kabut jerk. Walaupn rasa kecewa aku tak akan berputus asa dan aku percaya allah itu maha adil dan maha mengetahui.

No comments:

Post a Comment